Här blir golfbanan ett utomhusklassrum

Karin Sääf Göransson. Foto: Johan Strindberg

5 oktober 2023 hade golfklubben besök av en mellanstadieklass från Bäckahagens Skola.

Genom att komma ut till en golfklubb får barnen kontakt med friluftsliv, skog och mark och samtidigt få chansen att lära känna idrotten golf och kanske till och med börja spela, säger Thomas Björn projektledare för dagen, på uppdrag av Svenska Golfförbundet och STERF.

Karin Sääf Göransson som är vice ordförande i golfklubben var ansvarig på plats. Till sin hjälp hade hon flera seniora medlemmar, bland annat Johnny som höll till på drivingrange.

Dagen arrangeras av Svenska Golfförbundet, Scandinavian Turfgrass and Environment Research Foundation (STERF) och Stockholms stad.

Läs mer om dagen och vad ungdomarna fick göra hos oss på tidningen Golfa! via denna länk ➝ https://golfa.golf.se/har-blir-golfbanan-ett-utomhusklassrum/

Fotograf:Johan Strindberg.

Fler artiklar