Discgolftävling lördag 20 april

Banan, Rangen och Övningsområdet är avstängt lördagen den 20/4 på grund av Discgolftävling

Efter förra årets succé enligt dom själva och för oss så har Järva DiscGolf under vintern verkligen arbetat för att försöka komma tillbaka till oss med en ny tävling under 2024.

Därför kommer hela banan, rangen och övningsområdet vara avstängt lördagen den 20/4 för Discgolfftävlingen, Birch Grove Open.

Förra året öppnade vi banan på eftermiddagen men då några av deras klasser gick till särspel och att dom bara var 48 st så körde det verkligen ihop sig när deras tävling drog ut på tiden, därför är det lättare för alla inblandade att vi stänger anläggningen hela dagen.

I år kommer dom att vara runt 80 st startande och spela två varv på en 18-hålsbana med kanonstarter första varvet kl.09:00 och andra varvet kl.13:00.

Deras bana startar med hål 1 vid sandfickorna mellan verkstaden och klubbhuset ut till fairway bunkrarna vid 1,2,3 och avslutas med hål 18 på övningsområdet.

Förutom pengar in till klubben så är detta en fantastisk möjlighet att visa upp våran fina anläggning för Discgolfare från hela Stockholmsområdet, några spelar även golf vilket eventuellt kan ge oss några golfbesökare i sommar.

Samtidigt så passar vi på att visa övriga golfsverige vad en riktigt multianläggning är för något.

Självklart ska ni passa på under dagen att komma ut och kolla in discgolfarna. Hur det såg ut förra året kan ni kolla i YouTube-klippet nedan.

Hälsningar
Niklas och Heléne