Damgolfens avslutning 2023 - resultat

I närmast tropiskvärme avslutade damgolfen säsongen lördag den 9 september.

Vi spelade lagspel i fyr-bollar Irländsk poängbogey hål 1-9. Priser delades ut för bästa lag och för singel. Stort tack till Niklas som ställde verkstadsområdet till damernas förfogande!

Prisbordet var väl genomtänkt och innehöll många delikata temakorgar med fokus på mat, chocklad och dryck, men även några smarta golfprylar. Och självklart ett antal presentkort till Dormy, Urban Deli och Ica.

Bästa lag 46 poäng: Marita Ramsund, Kerstin Bodén, Sigun Billstedt och Inger Gräfnings. Övriga lag hade mellan 45-37 poäng.

Nio individuella priser delades ut:

1. Åsa Widebäck 20 poäng SHCP
  2. Sigun Billstedt 20 SHCP
  3. Anna-Karin Brorsson 20
  4. Ann Lindholm 19
  5. Margareth Moro 18 SHCP
  6. Maria Karlsson 18 SHCP
  7. Birgitta Rickardsson 18 SHCP
  8. Elisabet Brundin 18 SHCP
  9. Inger Gräfnings 18 SHCP

Dagens deltävlingar:

Längsta drive hål 2: Åsa W
Närmast flagg hål 4: Inger G
Närmast flagg hål 9: Åsa W

Quiz: En klurig golfquiz hade Emma fixat - tack! Bästa restultat var 6 rätt (av 9) och tack vare utslagsfrågan tog Ann Lindholm hem vinsten, en "karaff med 195 peggar"!

Även idag hade vi utlottningspriser i form av bollar, chocklad, greenfeecheck, handske och blommor.

Säsongens tävlingar

Alice Cup - damernas matchspel

1. Ann L
  2. Bettan
  3. Kjerstin A

Alice Cup-segrarinnan fick ta emot en röd kvalitétshandduk med jubileumslogga, en glasstatyett och ett presentkort till Hötorgshallen. Tvåan och trean fick även de presentkort. Prisutdelare var Ann-Marie, THK.

Birdieträdet
Flest antal birdies i år var 4 stycken och det hade både Ann L och Åsa W som fick varsitt pris. Ett tredje pris avgjordes via lotten och det tillföll Kerstin B.

Ägglectic

1. Bettan 52 p
  2. Maggan G 51 p
  3. Lisa K 50 p

Bland de 17 damer som var med i årets Ägglectic fick Eva Dieker pris för bästa hcp-utveckling. Dvs. Eva har under säsongen sänkt sig med hela 7 slag. Bra gjort Eva!

Tack till Niklas och Heléne för ett kanonjobb med banan. Och utan Niklas hjälp hade vi nog fått svårt att få till grillningen idag.

Sist men inte minst ett hjärtligt tack till klubbens damer! Ni kommer troget till damgolfen varje tisdag. Damgolfen är en uppskattad klubbaktivitet som gör att vi lär känna varandra, skapar en sammanhållning och så spelar vi massor av golf. Vi har kul tillsammans och träffar andra damer/tjejer i klubben. Tisdagsolfen avslutades med en toppnotering på 32 spelare, högsta antalet för i år! Via den här länken finns en summering av damernas tisdagsspel https://www.bjgk.se/se/kommitt-er/dam/resultat-damgolfen-2023

Vi ses ute på banan, förhoppningsvis blir det en fin höst så vi hinner spela många rundor innan säsongen rundas av helt.

Hälsningar
Bettan, Kerstin J, Monika, Inger N, Eva D, Emma och Margareta G