2023 - Björken 50 år!

Den 14 juni 1973 hölls det konstituerande mötet för Björkhagens Golfklubb, vilket innebär att vi har fyllt 50 år!

Så här uppmärksammade vi 50-åringen:

På initiativ från kansli och kommittéer togs det fram diverse produkter med jubileumsloggan som bl.a. användes som priser vid årets tävlingar (handdukar, markeringsknappar, jubileumsbollar etc.).

Den 11 juni anordnade klubben ”Öppen golfklubb” inriktad mot allmänheten. Vi bjöd in till naturpromenader (ca 40 besökare, 48 fågelarter) i samarbete med Stockholms Ornitologiska Förening och visade upp vår anläggning och erbjöd prova-på golf till allmänheten. Vackert väder lockade många besökare.

Den 14 juni (födelsedagen) satsade vi på medlemmarna med klubbmästerskap på Golfäventyret och grillfest vilket blev mycket lyckat. Helt nya klubbmästare och Ann-Marie Jarenfors gjorde HiO! Under jubileumsdagen lockade vi också gästspelare med att erbjuda spel för 50:-.

Drygt 30 medlemmar deltog på KM Golfäventyret. Vi spelade 9 hål, dam- och herrklass. Efter golftävlingen avnjöts en grillbuffé hos Bistro Björkhagen o Café. Tack Stefan för väldigt god mat!

Bland medlemmarna som deltog var två hedersmedlemmar: Ann-Marie Jarenfors och Kenneth Johnson. Ann-Marie känner de flesta av oss och Kenneth var pro på klubben från 1973 till mitten av 1990-talet. Och det är också tack vare Kenneth som klubben bildades, dvs. ansökte medlemskap i SGF.

Gunnar Malmberg, medlem sen 1973, överlämnade en inramad teckning på det gamla klubbhuset. Teckningen är gjord av brorsan Åke Malmberg.

Mats Andersson och Jonas Sundberg tackar alla som var med och hälsar klubbens medlemmar välkomna till Festkvällen lördag 12 augusti.

Klubbens stora ”födelsedagskalas” avhölls den 12 augusti. Calle Zachrisson inledde med att bli klubbmästare i tre-knack och tillsammans med Kalasorkestern avhölls sedan festen uppe i verkstaden.

Ett mycket varmt och stort tack till alla som ställde upp med ideella och professionella (främst Heléne och Niklas) insatser för att möjliggöra firandet!

Fler artiklar

Namn Datum